|
TAK JAKO MASO ZDRHOVANÉ
Tak jako maso zdrhované
smyčkou, vše uvnitř promodrá.
Hledej svou tvář v tom, co zde vane,
když končí započatá hra.
Na máry kryté zmrzlým prádlem
padá list. Co chce rozestlat?
Sen jako pavouk za zrcadlem
tím, co zde chytí, bude zrát.
8. XI. 1966
|
|
TO JE TA CHVÍLE
To je ta chvíle, kdy se kámen dere
vanoucí tříští, dlouhým svítáním.
Zeď zpívá svoje miserere,
ty schýlen spolu s ní.
Hluboko ukryt nikdo neodpoví.
Věc věci přiblížena umlká.
Tiše se sesedají krovy.
Pavouk tká.
6. III. 1966
|
|
NAVEČER
Navečer
mezi náhrobky morového hřbitova
přiklekne k rovu močící žena.
Kolem kamenných andělů vleče se mrzák.
Mrchožrouti
září ve spadaném listí
a z vysokých oken opuštěného domu
na protější stráni
vyhlížejí stařeny.
Ramena
už teď jako by se chvěla
pod příštími nárazy.
Vždyť objeví-li se v zákrutu mezi keři kočár,
bude to jen proto, aby vozka,
popotahující uzdu lišejníkovým koníkům,
naposledy roztřásl
čísi pouhé maso.
9. VIII. 1965
(Hledán, 1969)
|
|
DŮM DRUHÝCH
Tiché volání, zastřený hlas, který zde zní,
doprovázíš šepotem.
„To zde je dům druhých,“ říkáš
a přistupuješ k oknu. Víš:
vše, co ti patří, jsi svěřil pohledu
objímajícímu obzor.
Charenton, 20.00, 12. VIII. 1977
|
|
MILENCI
Vedle hřbitova vepřinec.
Červy rozvazovaný měšec pohlaví.
Pot na kostech, nasáklých černým kvasem, ještě vře.
Už jenom zápis v mase o ní vypráví.
Sloupnuta z čela, kůže lbi
přes otevřené oči visí.
Domilováno: na skoby
pohledů prázdných svou tvář zavěsil jsi.
Praha, 19. III. 1970
(Dům druhých, 1979e)
|